Prince Harry Wins First Stage of UK Newspaper Libel Case

Prince Harry has snagged an early victory in his libel lawsuit towards the UK’s Related Newspapers. On July 8, UK Excessive Courtroom Choose Matthew Nicklin dominated that components of an article about Harry printed by the Mail on Sunday — one of many Related Newspapers’ publications — had been deemed “defamatory,” CNN reported, marking a primary part win within the Duke of Sussex’s libel case.

On Feb. 23, a spokesperson for Harry confirmed to People that the duke took motion towards the Related Newspapers and filed a Excessive Courtroom libel grievance towards the Every day Mail writer. In keeping with paperwork filed by Harry’s attorneys on the Excessive Courtroom in London — obtained by Harper’s Bazaar — the grievance pertains to a Feb. 20 article printed by the Every day Mail concerning the duke’s battle for police safety within the UK.

Information of Harry’s libel case comes simply months after Meghan Markle acquired a printed public apology from newspaper The Mail on Sunday, which invaded her privateness in 2019 by publishing a personal letter she’d despatched to her father, Thomas Markle, the 12 months prior. The Duchess of Sussex additionally acquired a symbolic £1 ($1.36) in damages from The Mail on Sunday, and the publication is legally required to pay 90 p.c of her $1.88 million authorized bills.

Markle acknowledged her victory towards the British tabloid again in December. “This can be a victory not only for me, however for anybody who has ever felt scared to face up for what’s proper,” she wrote in a press release. “Whereas this win is precedent setting, what issues most is that we are actually collectively courageous sufficient to reshape a tabloid trade that situations individuals to be merciless, and income from the lies and ache that they create.”

This is not the primary time the Sussexes have taken authorized motion towards the British press. In 2020, They sued photographers for taking unauthorized pictures of their 3-year-old son, Archie, at their former Los Angeles house. And the 12 months prior, Harry sued Information UK (which owns The Solar) and Mirror Group Newspapers over an alleged cellphone hacking. Most just lately, Harry sought a judicial review against a Home Office decision that prevented him from personally funding police safety for himself and his household within the UK.

window.fbAsyncInit = function() {
appId : ‘175338224756’,
status : true, // check login status
xfbml : true, // parse XFBML
version : ‘v8.0’
// Load the SDK Asynchronously
var id = ‘facebook-jssdk’; if (d.getElementById(id)) {return;}
if (typeof scriptsList !== “undefined”) {
scriptsList.push({‘src’: ‘’, ‘attrs’: {‘id’:id, ‘async’: true}});

Leave a Reply

Your email address will not be published.